środa, 29 sierpnia 2012

CHLEB KUKURYDZIANO-JAGLANO-GRYCZNANY NA ZAKWASIE

 

Chleb bez dodatku drożdży. Bezglutenowcy też mogą jeść pyszne kanapki!


Składniki:

1,5 szklanki aktywnego zakwasu kukurydzianego
szklanka mąki kukurydzianej
szklanka mąki jaglanej
szklanka mąki gryczanej
4 łyżki siemienia lnianego
1-2 garście pestek słonecznika
łyżka soli
1-2 łyżki oliwy

Siemię wsypać do miski i zalać dwiema szklankami wrzącej wody. Gdy ostygnie całość blenderować aż pojawi się piana. Dodać zakwas, mąkę, sól, pestki i wymieszać. Przykryć ściereczką i odstawić w ciepłe miejsce na 1-2 godziny (w połowie tego czasu ciasto można przemieszać). Przełożyć do formy wyłożonej papierem do pieczenia. Ja użyłam dużej keksówki o wymiarach 30cmx10cm. Przykryć ściereczką i odstawić aż ciasto trochę podrośnie ( u mnie trwa to zwykle 2-6 godzin, zależnie od temperatury). Ciasto na zakwasie bezglutenowym nie wyrośnie tak bardzo jak ciasto drożdżowe. Wierzch posmarować oliwą. Włożyć do piekarnika nagrzanego do 200 stopni i piec ok. 1-1,5 godziny. Chlebek po godzinie zwykle jest już dobry, ale jeśli ktoś woli bardziej chrupiącą skórkę to proponuję piec jeszcze dodatkowe 20-30minut, kontrolując czy się nie przypala:)

1 komentarz:

  1. Super przepis. Piekłam ten chleb już wiele razy ale mi zawsze pęka skórka na wierzchu i wychodzi dosyć sucha w stosunku do reszty chleba :(

    OdpowiedzUsuń