niedziela, 9 września 2012

CIASTO CUKINIOWE ZE ŚLIWKAMI

 

Gdy na blogu "Trochę inna cukiernia" zobaczyłam przepis od razu wiedziałam, że muszę upiec to ciasto! Lubię ciasta z cukinią, a tutaj dodatkowo śliwki i aromatyczne orzechy...

U mnie oczywiście wersja z kilkoma modyfikacjami - m.in. dałam mąkę bezglutenową, a płatki owsiane zastąpiłam gryczanymi otrębami.

 

Składniki:

2 szklanki mąki (dałam jaglaną i gryczaną)
1/4 szklanki grubo zmielonych orzechów włoskich (u mnie laskowe)
1/2 szklanki otrąb gryczanych
1/2 szklanki brązowego cukru
1 łyżka ekstraktu z wanilii
1 łyżeczka proszku do pieczenia BIO
1/2 szklanki oliwy

1 i 3/4 szklanki startej cukinii
1/2 szklanki wody (w oryginalnym przepisie ok. 1/2 szklanki kwaśnego soku pomarańczowego

śliwki, orzechy

Suche składniki wymieszać. Cukinię obrać i zetrzeć na drobnej tarce. Dodać do składników suchych razem z oliwą i wodą. Wylać do formy posmarowanej oliwą i posypanej otrębami. Na wierzchu delikatnie poukładać śliwki i orzechy; nie za ciasno, żeby ciasto mogło "oddychać". Piec ok 50 minut w 180°C (do suchego patyczka). Zaleca się zaczekać z jedzeniem do następnego dnia:) Ja nie wytrzymałam;)

 






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz