niedziela, 9 listopada 2014

PESTKI W MIODZIE - BEZGLUTENOWY BATONIK na drugie śniadanie




Batonik idealny na drugie śniadanie - słodka i zdrowa przekąska...

Pestki dyni i słonecznika są źródłem witamin z grupy B, witaminy E, działają antyoksydacyjnie, są bogate w magnez i błonnik, dzięki któremu dłużej czujemy sytość.
Orzechy laskowe są doskonałym źródłem nienasyconych kwasów tłuszczowych, które regulują metabolizm i zapobiegają gromadzeniu się zbędnej tkanki tłuszczowej. 
Olej kokosowy posiada liczne właściwości prozdrowotne i reguluje przemianę materii.
Miód wzmacnia serce, odżywia mózg, koi nerwy, ma właściwości antybakteryjne, jest niezastąpiony przy wysiłku fizycznym i umysłowym.
Karob korzystnie wpływa na układ krwionośny, posiada właściwości antyalergiczne, a także jest źródłem witaminy młodości - E, witaminy A, B2, B3, D oraz źródłem białka, wapnia, fosforu, potasu, magnezu i innych składników niezbędnych dla naszego organizmu.
I to wszystko w jednym kawałku pysznego batonika:)

Składniki:

100g pestek słonecznika
100g pestek dyni
70g orzechów laskowych lub innych
50g poppingu z prosa lub amarantusa
50g masła
50g oleju kokosowego
5 łyżek miodu
4-5 łyżek karobu

W garnku rozpuścić olej i masło razem z karobem i miodem (nie gotować). Dodać sypkie składniki i wymieszać. Na balacie rozłożyć arkusz papieru do pieczenia i wyłożyć batonikową masę. Brzegi papieru zagiąć nadając batonikowi kształt kwadratu o wymiarach ok. 20x20cm. Mocno docisnąć. Włożyć do lodówki na kilka godzin, najlepiej dociążając czymś ciężkim (użyłam naczynia ceramicznego). Schłodzony kroić ostrym nożem na kawałki dowolnej wielkości. 

Aby ograniczyć kruszenie się batonika pestki i orzechy można nieco rozdrobnić.






Przepis zgłaszam do konkursu, w którym do wygrania jest książka Doroty Świątkowskiej "Moje wypieki i desery na każdą okazję".

Moje wypieki i desery na każdą okazję

7 komentarzy: