poniedziałek, 8 grudnia 2014

BEZGLUTENOWA SZARLOTKA Z PIANKĄ

 

W moim domu rodzinnym była nazywana szarlotką tutti-frutti:) U mnie tym razem w zdrowszej wersji - bez glutenu i cukru.


Składniki:

2,5 szklanki mąki (u mnie pół na pół jaglana i gryczana)
2 łyżeczki kamienia winnego
1/2 szklanki ksylitolu
4 jajka
200g masła (użyłam o obniżonej zawartości tłuszczu)
2 łyżki skrobi ziemniaczanej
2 łyżki karobu lub kakao (opcjonalnie)
kilka jabłek (ilość zależy od upodobań, ja dałam ponad kilogram, ponieważ lubię szarlotkę mocno jabłkową:)
cynamon
rodzynki

Z mąki, kamienia winnego, 1/4 szklanki ksylitolu, masła i żółtek zagnieść ciasto. Podzielić na 3 części - do jednej można dodać karob lub kakao. Schłodzić.
Przygotować nadzienie: jabłka umyć, obrać, usunąć gniazda nasienne i zetrzeć na tarce o grubych oczkach. Dodać cynamon, sparzone rodzynki i ewentualnie dosłodzić, gdy jabłka są niewystarczająco słodkie. Jeśli jabłka są bardzo wilgotne warto je nieco odcisnąć z nadmiaru soku.
Jedną z porcji ciasta wylepić dno formy, wyłożyć jabłka, zetrzeć na tarce (lub skubać palcami) kolejną część ciasta (ciemnego, jeśli dodawaliśmy kakao lub karob). Białka ubić na sztywną pianę dodając pod koniec ubijania 1/4 szklanki ksylitolu, a na sam koniec skrobię. Wyłożyć pianę, a na nią ostatnią część ciasta. Piec przez około godzinę w 180 stopniach.





Wasze pomysły na osłodę jesiennych wieczorów

7 komentarzy:

  1. jak smacznie wygląda ; o na pewno sprobuje ! pozdrawiam :>

    OdpowiedzUsuń
  2. Na hasło bezglutenowa szarlotka szybko tu przybiegłam :-) Z pewnością ją zrobię..może nawet jeszcze przed świtami ;-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Z jaglaną jeszcze chyba nie robiłam, będzie następna:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zrobione, piecze się właśnie :)

    OdpowiedzUsuń