poniedziałek, 27 sierpnia 2012

NALEŚNIKI KASZTANOWE


Przepis na kasztanowe ciasto naleśnikowe zaczerpnęłam z książki "Smaki Toskanii" Aleksandry Seghi. To moja pierwsza potrawa z mąką kasztanową i muszę przyznać, że jestem zachwycona nowym smakiem - lekko słodkawy, wprost idealny do naleśników. Następnym razem skuszę się na ciasto kasztanowe...


Składniki (dla dwóch osób):

250g mąki kasztanowej
woda (u mnie ok. 500ml)
szczypta soli
łyżka oliwy

Z mąki, soli i wody wyrabiamy niezbyt gęste ciasto. Na patelni lekko polanej oliwą smażymy naleśniki.

W oryginalnym przepisie do posmarowania naleśników użyto ricotty. U mnie był do chudy twarożek zmiksowany z ekstraktem z wanilii i dosłodzony syropem z agawy (wersja dla męża - widoczna na zdjęciu). Ja nie mogę jeść nabiału, więc moje naleśniki przełożyłam musem jabłkowo-śliwkowym. Pycha!

14 komentarzy:

  1. Serdecznie dziekuje za wykorzystanie mojego przepisu. Maka kasztanowa wspaniale nadaje sie rowniez do wypieku chleba. Pozdrawiam, Aleksandra.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziś rano zrobiłam, niesamowite, nie wiedziałam że z mąki kasztanowej się da. Cenna to wiedza dla mnie, pewnie do ciast też super mąka. Na bloga będę zaglądać, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Prawda, że niezłe?:)Ciasto "za mną chodzi", więc pewnie niedługo dodam jeszcze coś kasztanowego na bloga:) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Myślałam, że już znam wszystkie bezglutenowe;)
    No jasne, że takie naleśniki sobie zaserwuję:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Cudowne naleśniki!
    Twój blog też super, przejrzałam cały ;p dodaję do obserwowanych :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że spodobały Ci się moje, czasem nietypowe, przepisy:) Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  6. Już mam pomysł na jutrzejszą kolację ;-)

    OdpowiedzUsuń
  7. zaraz idę smażyć naleśniki kasztaniaki :) ....już mi ślinka leci hehe ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. aaa...zapomniałam dodać a z naleśniki zwinięte i pokrojone w paki będą makaronem.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  9. maka kasztanowa jest gorzka? bo moje nalesniki nie dosyc ze nie wyszly, lepily sie i nie moglam ich nawet przezucic, to jeszcze kawalek ktory sprobowalam byl gorzki... :(

    OdpowiedzUsuń
  10. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  11. Super deser, który muszę wypróbować :). Uwielbiam naleśniki na słodko, w szczególności z syropem klonowym. Same ciasto robię stosując się do porad zawartych na https://wkuchnizwedlem.wedel.pl/. W przyrządzaniu ciasta duże znaczenia ma sama patelnia, która powinna posiadać grube dno.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rzeczywiście, patelnia ma tu znaczenie, również jej temperatura - do zbyt zimnej ciasto przywiera, ciasto rwie się.

      Usuń