środa, 10 października 2012

EKSTRAKT ZE STEWII


 

W mojej kuchni do słodzenia najczęściej używam cukru trzcinowego oraz syropu z agawy. Od dawna planowałam spróbować stewii, ale jakoś nie było okazji... Wreszcie kupiłam listki tej rośliny i zrobiłam "syrop". Mam zamiar używać go przede wszystkim do wypieków. Zobaczymy jak się sprawdzi...


 Składniki:

25g suszonych liści stewii
300ml wody

Stewię zalać wrzątkiem i gotować ok. 10 minut. Odstawić na pół godziny, po czym przecedzić. Przechowywać w lodówce do kilku tygodni.


8 komentarzy:

  1. Świetny pomysł, ciekawe jak się sprawdzi.Ile moze stać w takiej postaci

    OdpowiedzUsuń
  2. Suszę własnie stewię z własnego ogródka. Czytałam, że można używać suszu, nie słyszałam o takim syropie, jak Twój, chętnie spróbuję!

    OdpowiedzUsuń
  3. A jak stewia smakuje? Zastanawiam się czy nie kupić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To mój pierwszy kontakt ze stewią. Ten ekstrakt ma lekko ziołowy posmak i odrobinę goryczki. W wypiekach się sprawdza, ale w kawie już mi nie pasuje. Jak mi się skończy to kupię gotowy proszek ze stewii - może jest bardziej neutralny w smaku(?). Przymierzam się jeszcze do zakupu ksylitolu.

      Usuń
  4. Stewia smakuje trochę jak słodzik, tyle że jest naturalny. Do tego smaku trzeba się przyzwyczaić.

    OdpowiedzUsuń
  5. zrobiłam właśnie taki ekstrakt ze stewii w liściach (20g = 5 zł). Dodałam trochę więcej wody (ok pół szklanki) - wolałam żeby mi się nie wygotowało, bo na to się zapowiadało :P

    Przypomniały mi się zapachy dzieciństwa, zbieranie różnego zielska, robienie z nich "chleba".. Im dłużej tym zapach gorszy, na końcu trochę jak lisia ferma połączona z delikatną nutą gołębnika.
    Mam nadzieję, że lepiej smakuje niż woni? :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cóż za poezja:)))) Ja używałam tylko do wypieków, bo w napojach...hm...hm... może nie nuta gołębnika, ale lekko ziołowy posmak, który nie bardzo mi pasował:) Pozdrawiam!

      Usuń
  6. a ja na stronie o stewii czytalam, zeby gotowac 2 godziny

    OdpowiedzUsuń