środa, 5 marca 2014

MAJONEZ WEGAŃSKI najlepszy

 

 

Próbowałam wielu opcji bez jajek - robiłam majonez z tofu, z fasoli i z ...ziemniaka:) Niestety każdemu czegoś brakowało... Wreszcie przyszedł czas na majonez z ... kaszy jaglanej. Zdecydowanie najlepszy! Pasuje do pity, wszelkich sałatek, placków... Po prostu GENIALNY:)


Składniki:

1/2 szklanki ugotowanej kaszy jaglanej
2 łyżki pestek słonecznika
1/2 szklanki wody
łyżka ksylitolu lub syropu z agawy
4 łyżki soku z cytryny
łyżeczka gorczycy
sól
3/4 szklanki dobrego oleju o delikatnym smaku (zwykle używam rzepakowego tłoczonego na zimno)

Słonecznik i gorczycę dobrze rozdrobnić (mielę w młynku do kawy) i zmiksować na gładko z kaszą, wodą, solą i słodem. Miksując stopniowo dolewać olej. Ewentualnie doprawić jeszcze do smaku.

Skorzystałam z przepisu Iw

Domowy Wyrób

6 komentarzy:

  1. czegoś takiego jeszcze nie jadłam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mówisz, że wporzo? My trzepiemy niemal identyczny, ale na fasoli. Też pycha ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo wporzo, Patysko:) Spróbuj koniecznie!

    OdpowiedzUsuń
  4. Genialny pomysł. Muszę spróbować, bo również poszukuję dobrego przepisu na majonez bez jajek. Dzięki!

    OdpowiedzUsuń
  5. Twoja kreatywność nigdy nie przestanie mnie zaskakiwać :)

    OdpowiedzUsuń