piątek, 18 stycznia 2013

CYTRUSOWO-KORZENNY KREM Z AWOKADO




Składniki:

awokado
3 łyżki karobu lub kakao
5 daktyli lub 3 łyżki syropu z agawy lub 4 łyżki ksylitolu (dałam 5 daktyli i ok. łyżkę agawy)
mandarynka
szczypta zmielonego zielonego kardamonu
3 goździki
3 cienkie plasterki świeżego imbiru

Awokado obierz, wyjmij pestkę, dodaj daktyle (lub inny słód) i karob, zmiksuj na gładką masę. Na patelni podpraż cząstki mandarynki, imbiru i przypraw, dodaj łyżeczkę ksylitolu lub syropu z agawy, chwilę podpraż, ostudź. Dodaj do "czekolady" taką ilość mandarynek jakiej potrzebujesz by osiągnąć ulubioną lub potrzebną konsystencję (dałam 5 cząstek), zmiksuj. Udekorowałam plasterkami pomarańczy.


Przepis podpatrzony u Iw.

9 komentarzy:

  1. uwielbiam ten kremik <3
    najpyszniejszy jest dla mnie gdy dodaję 2 części kakao i jedną karobu :D
    z mandarynką jeszcze go nie jadłam, ale średnio przepadam za połączeniem czekolady z cytrusami, może się przekonam w końcu :p awokado mi dojrzewa, jeszcze z 2 dni i mogę działać!
    ściskam ciepło!! :*

    OdpowiedzUsuń
  2. Też uwielbiam, jest pyszny :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak smakowicie :)
    Zapraszam do mnie na konkurs :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam pasty z awokado,
    bardzo fajnie doprawiona :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciekawie musi takie cudo smakować :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Zaskoczyłaś mnie tym połączeniem smaków i aromatów ... awokado i kakao i daktyle i korzenne przyprawy - MUSZĘ SPRÓBOWAĆ !!! nigdy nie jadłam awokado na słodko ... chyba jestem zbyt wielką tradycjonalistkę jeśli chodzi owoc :):)

    OdpowiedzUsuń
  7. Super połączenie smaków - ależ jestem ciekawa jak smakuje ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo ciekawy przepis i z moim ulubionym karobem :)

    OdpowiedzUsuń