niedziela, 13 stycznia 2013

SZARLOTKA KOKOSOWO-ORZECHOWA



Składniki:

szklanka wiórków kokosowych (u mnie suche wiórki, które zostały po przygotowaniu mleczka kokosowego)
pół szklanki mąki (dałam gryczaną)
łyżka stewii
100g sklarowanego masła (dla NieAlergików może być "zwykłe")

5 jabłek
cynamon
kardamon
ew. słód (jeśli jabłka są kwaśne - np. stewia, syrop z agawy, ew. brązowy cukier)

100g pokruszonych orzechów włoskich

Z wiórków, mąki, stewii i masła zagnieść ciasto. Wylepić nim formę i piec do lekkiego zrumienienia (u mnie ok. 10 minut w 180 stopniach).
Jabłka obrać, zetrzeć na tarce. Lekko odcisnąć, jeśli są bardzo soczyste. Wymieszać z cynamonem i kardamonem, ewentualnie dosłodzić. Wyłożyć na podpieczony spód, posypać orzechami (ja dodatkowo posypałam jeszcze wiórkami). Piec ok. 35-40 minut.

9 komentarzy:

  1. boskie połączenie!:) kocham wypieki z jabłkami, to jeszcze moje ukochane orzechy i kokos w jednym!:)

    OdpowiedzUsuń
  2. O Boże jakie cudeńka! Zapisuję! Robię na pewno!!! może w następny weekend:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mniam :) Co by tu dać zamiast orzechów...

    OdpowiedzUsuń
  4. Miałam jutro upiec ciasto bezglutenowe z jabłkami, którego dawno już nie piekłam, ale zmienię chyba na Twoją szarlotkę:)
    Już czuję jej smak!

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda obłędnie, od razu pomyślałam jak Patyska czyli "co by tu dać zamiast orzechów", coś wymyślę:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Migdały w płatkach na pewno się sprawdzą. Może warto spróbować, jak napisałaś wyżej, ze słonecznikiem. Zmieliłabym lekko pestki (ale nie na proszek). Myślę, że ze słonecznikiem może być nawet lepsze, bo migdały są bardziej neutralne w smaku, a podpieczony słonecznik bardziej wyrazisty:)Warto poeksperymentować:)

      Usuń
  6. Jabłka z kokosem muszą tworzyć bardzo ciekawy duet smakowy :)

    OdpowiedzUsuń