piątek, 4 stycznia 2013

CHAŁWA 2 SMAKI


 Przepyszna domowa chałwa... Dotąd robiłam tylko z miodem i karobem, a tym razem przygotowałam według pomysłu znalezionego w Zdrowej kuchni Sowy - z dodatkiem orzechów.

Polecam także cukierki chałwowe z daktylami:)


Składniki:

200g sezamu
4 łyżki miodu
2 łyżeczki karobu
garść zmielonych orzechów włoskich
2 łyżeczki inuliny (można pominąć)

Sezam podprażyć lekko na patelni uważając, by się nie przypalił (chałwa byłaby gorzka). Ostudzony zmielić w młynku do kawy. Dodać orzechy oraz inulinę, wymieszać. Połączyć z miodem. Podzielić na dwie części, do jednej dodać karob. Dowolnie uformować. Przechowywać w lodówce.


9 komentarzy:

  1. Czy mielony sezam nie zatłuści i nie zatka młynka?Od dawna już mam na takie ochotę, powstrzymuje mnie tylko ta obawa. Wyglądają bardzo zachęcająco :)

    OdpowiedzUsuń
  2. U mnie nic złego się nie dzieje z młynkiem. Mielę kasze na mąki, ale też oleiste - sezam, słonecznik, pestki dyni, siemię lniane. Zmielony sezam nie jest oczywiście sypki jak mąka, ale bez problemu wyjmuję go z młynka z niewielką pomocą łyżeczki. Korzystam z młynka elektrycznego, nie wiem jak sezam "zachowałby się" w ręcznym. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Nooooo, chałwa Sówki i Twoja pyszne, ale nam nie wolno miodu :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli sezam możecie to miód z powodzeniem możesz zastąpić np. syropem z agawy lub melasą.

      Usuń
  4. Zrobiłam :)
    Młynek nie wytrzymał, ale zmiksowałam mikserem, tak jak się robi masło migdałowe.
    Orzechy tak samo.
    Dodałam jeszcze wytłoczyny z robienia mleka migdałowego.
    Pyszne, ale jeszcze się chłodzi w lodówce :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wytłoczyny oczywiście kokosowe nie migdałowe, pomyłka

      Usuń
    2. Fajnie sobie poradziłaś mimo buntu młynka:)Następnym razem skorzystam z Twojego pomysłu "kokosowego", bo zawsze mam dużo wytłoczyn.

      Usuń
  5. jeśli istnieją zdrowe słodycze - to chałwa jest ta początku takiej listy ... mam w domu wielbicieli chałwy , a największym jest mój mąż ... jeśli przygotuje chałwę dzieciakom - wystawię go wielka próbę :):)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jasne, że jest zdrowa, a co tu jest niezdrowego jeśli tylko nie pochłonie się całej produkcji na jeden raz;)
      Fajna Ci wyszła, porywam kawałek, bo dawno nie robiłam:)

      Usuń