piątek, 11 stycznia 2013

ZUPA Z SOCZEWICĄ



Składniki:

3 marchewki
pietruszka
kawałek selera
cebula
3 ziemniaki
kawałek dyni (u mnie ok. 300g)
100 g czerwonej soczewicy
liść laurowy
sól
kozieradka
olej lniany zimnotłoczony
natka pietruszki do posypania (u mnie suszona)

Warzywa obrać, pokroić, soczewicę opłukać na sitku, zalać wrzątkiem, dodać listek laurowy i gotować aż warzywa będą miękkie (ok. 20 minut). Lekko zmiksować, doprawić do smaku solą i kozieradką. Na talerzu posypać natką i dodać łyżkę zdrowego oleju.

4 komentarze:

  1. A u mnie soczewica leży na szafce i patrzy na mnie. Pora coś z nią zrobić :).
    Zupka pierwsza klasa :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo, ale to bardzo lubię, zwłaszcza doprawioną curry :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie ma to jak zupa z soczewicą, czas na nią!

    OdpowiedzUsuń
  4. A ja dopiero co zrobiłam swoją pierwszą zupę z soczewicy (jeszcze jej nie zdążyłam opublikować) i jestem nią zachwycona:)
    Zdecydowanie do wielokrotnego powtórzenia:)

    OdpowiedzUsuń