niedziela, 17 lutego 2013

BATONIKI MIGDAŁOWE



Zainspirował mnie przepis znaleziony na blogu Sowy, ale wprowadziłam trochę zmian. Musiałam m.in. pominąć czekoladę, przez co batoniki nie są zbyt twarde, ale przechowywane w lodówce mają, według mnie, idealną konsystencję. Polałam je grubą warstwą polewy karobowej. W smaku są REWELACYJNE!

Składniki:

100g masła
3 łyżki miodu
100g mielonych migdałów
ok. 50g poppingu z amarantusa
ok. 50g płatków jaglanych

Polewa:

50g masła 
2-3 łyżki melasy z chleba świętojańskiego lub innego słodu (wg mnie melasa świetnie komponuje się z karobem)
2-3 łyżki karobu

Masło i miód podgrzać, by się rozpuściły, odstawić. Migdały lekko podprażyć na patelni (uważać, by się nie przypaliły, gdyż zbrązowione będą gorzkie!), dodać do masła z miodem. Dodać także amarantus i płatki, wymieszać. Masą wylepić formę (u mnie forma ceramiczna), tak aby batonik miał ok. 1,5cm grubości.
Przygotować polewę - masło, melasę i karob podgrzać w garnuszku mieszając, aby składniki połączyły się, nie gotować. Polewę rozsmarować na masie "batonikowej", schłodzić. Pokroić.

10 komentarzy:

  1. proste i do tego zdrowe! super przepis! Pozdrawiam, Asia

    OdpowiedzUsuń
  2. Super batoniki! Skuszę się na Twoją wersję:)

    OdpowiedzUsuń
  3. z takich składników muszą być rewelacyjne!
    i wyglądają bardzo fajnie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Arnika , Ty powinnaś wydać książkę z przepisami dla osób z alergią pokarmową !

    OdpowiedzUsuń
  5. zaciekawił mnie ten przepis
    nie mam melasy, może być miód/cukier trzcinowy/ksylitol?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moniko, spróbuj z innym słodem, myślę, że będzie OK. Ja lubię melasę, daje polewie fajny smak. Pozdrawiam!

      Usuń