piątek, 15 lutego 2013

FALAFEL Z CIECIERZYCY

 

Pyszne wegetariańskie kuleczki lub mini-kotleciki przygotowane z ciecierzycy lub bobu z dodatkiem pietruszki i przypraw, zwłaszcza kuminu i kolendry, dzięki którym wspaniale pachną i smakują. Bardzo popularne są zwłaszcza w krajach arabskich, zwykle podawane w picie jako alternatywa kebabu. Pierwszy raz miałam okazję spróbować ich w Palestynie. Były genialne, niezwykle aromatyczne, prawdopodobnie przygotowane z bobu, gdyż w środku były zielone:) Ja przygotowałam z ciecierzycy i podałam w chlebkach pita. Do tego ulubiona surówka z sosem czosnkowym.


Składniki:

400g suchej ciecierzycy
3 cebule
5-6 ząbków czosnku
dwie garście natki pietruszki (użyłam suszonej)
2 łyżeczki soli
łyżeczka pieprzu
łyżka słodkiej papryki
2 łyżeczki kuminu
3 łyżeczki mielonej kolendry 
2 łyżki koncentratu pomidorowego (niekoniecznie)
4 łyżki mąki (użyłam skrobi ziemniaczanej)
olej do smażenia

Ciecierzycę namoczyć na noc. Następnego dnia odsączyć na sicie, umieścić w misie malaksera. Dodać obrane i pokrojone w duże kawałki cebule, przeciśnięty przez praskę czosnek, koncentrat pomidorowy, sól i przyprawy. Zmiksować - nie za grubo, ale też nie na gładką masę... Rozdrobnioną masę przełożyć do miski, dodać pietruszkę i mąkę, wymieszać i formować kuleczki lub małe kotleciki. Smażyć w w głębokim tłuszczu. Usmażone odkładać na papierowy ręcznik.







3 komentarze:

  1. ostatnio kupiłam je w sklepie, bardzo smaczne są, chyba skusze się na zrobienie ich samemu:D

    OdpowiedzUsuń
  2. robiłam je ostatnio, są przepyszne i samkują prawie jak kotlety mielone;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Takie pikantne mini kotleciki bez mięsa to świetne urozmaicenie diety ... bardzo ciekawa propozycja włączenia do diety wegetariańskich potraw ... będę włączać takie dania do diety całej mojej rodziny :) dziękuję za inspirację ...

    OdpowiedzUsuń