poniedziałek, 11 lutego 2013

MUFFINY Z KASZY JAGLANEJ na II śniadanie

 

Zdrowe, sycące, beztłuszczowe muffinki, idealne na drugie śniadanie. Zainspirował mnie przepis z bloga Feed me better!. Dla swoich potrzeb wprowadziłam zmiany (mąka bez glutenu, jajo zastąpiłam siemieniem, mleko wodą...).


Składniki:

szklanka ugotowanej kaszy jaglanej
3/4 szklanki mąki (użyłam jaglanej i gryczanej)
3 łyżki amarantusa ekspandowanego
5 łyżek otrębów (u mnie gryczane)
dwie łyżki siemienia lnianego
1,5 szklanki wody

2 łyżki stewii
1 i 1/3 szklanki owoców - u mnie mrożona mieszanka owoców (maliny, jeżyny, jagody, wiśnie)
1,5 łyżeczki proszku do pieczenia bio
szczypta soli


Siemię zalać gorącą wodą, odstawić do ostudzenia, zmiksować. Kaszę wymieszać z mąką, solą, stewią, amarantusem, otrębami i proszkiem do pieczenia. Do suchych składników wlać siemię z wodą i wymieszać łyżką. Dodać owoce, wymieszać. Masę przełożyć do foremek, piec ok. 25 minut w 180 stopniach. 

Od serca dla serca i dla watroby

4 komentarze: