czwartek, 13 grudnia 2012

IMBIROWE CIASTO Z FIGAMI - dla NieAlergików

 

Aromatyczne... Rozgrzewające... Smakuje piernikowo:) Inspiracją był dla mnie przepis Doroty.


Składniki:

150g masła
220g płynnego miodu
150g mąki
150g mąki pszennej razowej
4 łyżeczki sproszkowanego imbiru
łyżeczka przyprawy do piernika
łyżeczka sody
2 jajka
4 łyżki wody

kilka fig

dżem figowy

60g gorzkiej czekolady

W rondelku rozpuścić masło z miodem, ostudzić. Suche składniki wymieszać w misce. Wlać masło z miodem, dodać jajka, wodę, zmiksować (ja wymieszałam łyżką). Przełożyć do keksówki, piec ok. godzinę w 160 stopniach. Ostudzone przekroić, przełożyć dżemem. Czekoladę rozpuścić w kąpieli wodnej, polać nią wierzch ciasta. Udekorować cienko pokrojonymi plasterkami fig.
Kawałeczki fig można również dodać do ciasta przed pieczeniem.


6 komentarzy:

  1. Ślicznie wygląda! U mnie właśnie studzi się piernik... Już nie mogę się doczekać! ;) Figi podjadam od kilku dni, bo kupiłam juz zapasy i nie wiem, czy to był dobry pomysł...chyba zjem wszystko przed Świętami ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. U mnie podobnie:) Zrobiłam zapasy fig, daktyli, moreli, śliwek i żurawiny i wszystko znika w zatrważającym tempie;)

    OdpowiedzUsuń
  3. mam słabość do tego co imbirowe i taki sproszkowany pewnie podmieniłabym na świeży :-))

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda świetnie i na pewno tak samo smakuje :)

    OdpowiedzUsuń
  5. ciasto z figami.. ale rozkosznie!

    OdpowiedzUsuń
  6. Jako niealergik czuję się tym przepisem dopieszczona :)

    OdpowiedzUsuń